Ja, hij leeft nog.. - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu Ja, hij leeft nog.. - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu

Ja, hij leeft nog..

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 Juli 2013 | China, Xi'an

Zo begint een volksgezang voor iemand die zich na (onbepaalde tijd) een periode van afwezigheid weer vermengt in sociale activiteiten..
Welgeplaatst voor iemand die ruim een maand geen verhaal plaatst op de druktst bezochte in nederlands geschreven blog in een omtrek van 100 misschien wel 500 kilometer.

Waar was ik gebleven..
Ohjah, zo ergens begin juni.. Waar de ik weer zicht had op vrije dagen en de volle maand van hard werken in mei voorbij leek. Niks is minder waar. Juni was van het zelfde laken een pak. Werk nam meer tijd in beslag dan eten, drinken en slapen. Maar voor een goed doel, de resultaten waren er dan ook naar.

Pap en Mam
Zo halverwege juni vertrok er ook een belangrijke vlucht van AMS naar SH. Jawel, het ouderlijk volk was onderweg naar shanghai voor een paar dagen, om vervolgens koffie te drinken in xian en uiteindelijke gingen we met z’n drien naar Xiamen (zuiden van China). Erg fijn en gezellig om optimaal van de familie-kwaliteits-tijd te genieten.
Veel gezelligheid, samen eten, op avontuur en vooral praten over het alledaagse leven dat toch minder alledaags is als je elkaar maar twee keer per jaar ziet.

Weekje Xiamen (foto’s)
Zo waren we we samen in Xiamen een kleine stad aan de kust van china, dat zich soort van schuil houdt achter de bescherming van Taiwan, zodat de stormen en orkanen niet erg dramatisch zijn. Een mooie omgeving en rustige stad. Lekker vis en andere zee gerechten eten.
Een ‘piano’eiland, een oud fort en andere bezienswaardigheden. Gezellig samen foto’s maken en kabelbaan tochten. Een memorabele ervaring.

Promotie AFOM
Terug van de korte vakantie, ‘back to work’..
Daar lag een papiertje op kantoor, tussen alle andere opgestapelde werkzaamheden. Deze had mijn handtekening nodig. Een persoonlijk actie formulier waar mijn titel mee veranderd. Zo ben ik nu officieel assistant front office manager. Een hele mond vol. Wat houd dat in? De Front Office Manager is verantwoordelijk voor; receptie, concierge, club lounge, telefoon centrale, guest relations, guest service managers en de afeling vervoer. Daarbij ik onderschikt aan en ondersteun ik in de dagelijkse werkzaamheden. (Mocht deze persoon afwezig zijn, ben ik verantwoordelijk voor nu een team van ruim 55 personen.) Een hele kluif en genoeg om me niet te vervelen. Zo is er buiten de dagelijkse operatie het trainen van nieuw en huidig personeel, klachten afhandeling en ondersteuning van de teams.

Nieuw bijbaantje?
Na een geslaagd avontuur dat hielp mijn hoofd afgebeeld te krijgen in een lokaal magazine. En nu een vervolg. In een pak compleet met stropdas mensen begroeten bij een winkel opening. En wellicht binnenkort een show voor het tentoonspreiden van nieuw ontworpen kleding. Het moet niet gekker worden hoor ik je denken. Inderdaad, buiten werkweken van gem. 65/70 uur heb je nog tijd voor leuke dingen. Jawel, het is zeker genieten, nieuwe mensen uit een ander vak leren kennen en ook nog levert het wat zakgeld op. Mooi genomen en genieten doe ik zeker.

Voetbal zomerstop (foto)
Waar er in Nederland de voetbalvelden een periode rust hebben in de winter in verband met de onbespeelbaarheid door lagere terperaturen komt het voor het voetbal volk goed uit om niet met blauw aangelopen gezichten langs de lijnen of in de stadions te zitten en gewoon thuis warme chocolademelk te drinken. Daar hebben we hier in de tegenovergestelde vorm last van. Met een temperatuur van over 40 graden celcius lassen we in juli en augustus een zomer stop in. Goed voor de gezondheid van de spelers. Wellicht in september weer een vervolg. En ohjah, de laatste wedstrijd zo begin juli werd wel nog even gewonnen.

Toekomst
Een woorde om een aankomende periode van tijd aan te geven. Hoe dat gaat lopen weet niemand. Hetzelfde is het met keuzes maken. Je weet pas of het goed is als het al gemaakt is.
Dus hoe de toekomde tijd eruit ziet, dat zal ik niet weten. Of het in Xian is of ergens anders, dat is nog even onzeker. Zeker is wel dat ik nog even aan deze kant van de aardbol wil blijven. Dus voor de reizigers, jullie zijn van harte welkom, koffie is altijd warm.

ENT
ENT staat voor Entertainment een term om te omschrijven waar een activiteit ontplooit om huidige of potentiele gasten/clienten te vermaken, vermaken in de vorm van diner of een sociaal drankje. Iets wat in mijn geval steeds vaker voorkomt, als momenteel enige europeaan in het hotel mag ik het westerse volk verzeker van een aangenaam verblijf. Het bewezen succes verhaal van bier en pizza is iets dat een ieder ver van huis vermaakt. Soms met tv soms met een cover band maar het is een universele weg om mensen blij te maken. Ik ben graag diegene om de organisatie op me te nemen en stiekem zelf meegenieten.

KTV
Een welbekend aziatisch fenomeen, karaoke. Iets wat regelmatig restulteerd in een grote gezelligheid. Zo komt het steeds frequenter voor, zing ik gemakkelijk nummer als; feel van robbie williams, wonderwall van oasis en zelfs empire state of mind lukt al aardig. De volgende stap is om samen met een collega een chinees nummer te zingen. Of en wanneer het gaat lukken wordt vervolgt.

Chinese les
Sinds een aantal maanden ben ik namelijk ook bezig chinese lessen en na het doorlopen van niet één maar twee tekst boeken begint het zowaar ergens op te lijken. Luister oefeningen gaan me verrassend goed af, begrijpend lezen is uitdaging, spreken gaat steeds beter en schrijven blijft een (zo blijkt) onmogelijke opgave. Maar het helpt enorm om de wereld om me heen te begrijpen. De lessen zijn twee maal per week en er is genoeg huiswerk om me buiten werk tijd ook niet te vervelen.

Dat was dan weer een update van deze kant van de aarde.
Ik hoop dat het jullie allemaal goed vergaat en er zo nu en dan genoeg zon over Nederland schijnt. Mag de zomer periode een tijd zijn voor vakantie, familie tijd en genieten.

Tot de volgende,

Bedankt voor het lezen,

Groet,
Bas

  • 21 Juli 2013 - 15:35

    Annemien:

    Hoi Bas,
    Gefeliciteerd met je promotie.
    Zitten er aan die kant van de wereld 36 uur in en dag? haha
    Men kan van jou nooit zeggen dat je leven stil staat.
    Je hebt weer een geweldig verhaal geschreven kijk weer uit naar het volgende.
    Je bent een topper. Heel veel plezier en geniet er van!
    Groetjes uit België.

  • 21 Juli 2013 - 20:34

    Staatshoofd:

    Ni hao. Bas.
    Het animatieteam is weer terug.
    Ik vond het weer geweldig om weer bij jou te zijn. Lekker bijpraten ( live) . Samen iets ondernemen.
    Ook mooi om de voor ons bekende mensen bij jou in het hotel weer te zien.
    Fijn dat we met ons 3-en even een weekje een ander stukje China konden ontdekken.
    Ook daar had je profijt van de chinese taal die je probeert eigen te maken, geweldig.
    Ik heb er weer van genoten. Ik kijk al weer uit naar de volgende keer.
    Knuffel,


  • 02 Augustus 2013 - 18:54

    Mama:

    Hee Bas, goed verhaal weer jonghu. Allemaal heel herkenbaar. Blijf werken aan allle ideeen die je hebt. Soms komt er gewoon iets nieuws op je pad en dan spring je daar maar op in. En blijf vooral jezelf, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 66635

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 01 December 2014

Werk in China

23 Februari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: