La Familia - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu La Familia - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu

La Familia

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 Mei 2014 | China, Xi'an

EIN-DE-LIJK..
Daar zijn ze weer, de familie, bijna compleet, afgereisd naar China. Na de eerste stop van een paar dagen in mooi, regenachtig Hong Kong, was het volgende station Xian.

Met dit als de eerste, tweede en derde prioriteit op mijn agenda was ik er vanaf half april al bezig (aankomst Xian, 11 mei..). Natuurlijk had ik voor hen een kamer gereserveerd in het Westin Xian zodat ze hier lekker konden genieten en tot rust konden komen.
Verder had ik een aantal cadeaus voorbereid en jawel, zelfs een plantje, het was tenslotte Moederdag op de dag van aankomst. Verder had ik een aantal dagprogramma’s en reisvoorstellen voorbereid om ze een goede indruk van Xian te geven, zonder dat het schema overvol was en met de nodige flexibiliteit om het verder zelf in te vullen. En met een late vlucht op zaterdag was er zelfs een kans om het voetbal mee te pakken. En dat is dan na 3 jaar ook eindelijk van de bucketlist af ‘voetbal-kijken bij Bas in China’. (detail; wedstrijd werd voortijdig afgebroken door ongeregeldheden, maar dat terzijde, helaas weinig fair-play deze keer).

Zo begon het bezoek met het vervoer, ik had mijn dienst geruild zodat ik met de chauffeur meekon naar het vliegveld. Wachtend op de vertraagde vlucht bouwde de vreugde en blijdschap zich op. Daar waren ze dan.. eindelijk.. een moment dat toch altijd een emotionele lading draagt..
Door de verlate vlucht was het plan om te dineren veranderd in nog maar even snacken in bij de kip-koning uit Kentucky, niet het geplande Moederdag diner, maar het delen van een gezamenlijke maaltijd gaf een hoop vreugde.
Via mijn collega’s van de concierge de details vast gelegd voor het bezoek aan de welbekende terracotta leger en een dag tocht naar yuan jia cun, lokaal traditioneel dorp, waar er nog een ezel om een molensteen loopt om chili pepers te verkruimelen. Verder een dagje in de stad voor de bezienswaardigheden en een fietstocht over de stadsmuur. Verder een dag vrij-programma voor shopping en ‘chillen’.
Ondanks dat ik moest werken was er genoeg tijd voor samen ontbijten en veel samen dineren, dat maakt toch het verschil. Samen koffie drinken en wachten de chef achter de teppanyakki plaat het eten op je bord schuift, Genieten..
Een glas wijn in de lobby lounge van het hotel en het uitdelen van snoepgoed voor het vertrek maakte het tot een week om niet snel te vergeten, Genoten met hoofdletter en zachte G..

Voor de liefhebber, graag verwijs ik naar onderstaand beeldmateriaal.

Bedankt voor het lezen,
Groet,
Bas

• 29 Mei 2014 - 10:54

Annemien:

Hoi Bas,

Fijn dat je zo'n fijne tijd met je familie hebt gehad.
    Je verhalen zijn allemaal prachtig.
    Veel succes.
    Groetjes Annemien.

• 29 Mei 2014 - 15:59

Staatshoofd:

Hoi Bas, ja mooie vakantie, veel gezien, fijne week gehad bij jou in Xi'an. Weer een tour om niet te vergeten. Bedankt.

• 29 Mei 2014 - 22:36

Angelie Vd Vorst:

Hoi Bas,
    Wat leuk dat je familie bij jou op bezoek is geweest.
    Heel speciaal dat jou wereld voor hun wat dichterbij is geworden.
    Geniet. X

• 30 Mei 2014 - 14:26

Chantal:

Dikke x!!

• 01 Juni 2014 - 22:32

Mama:

Hee Bas, ja hoor het was weer erg vertrouwd en toch weer heel speciaal, molimstreet, de
    Belltower, drumtower, The Big Goose Pagode. deTerracotta Wariors. Blijf een beetje thuiskomen in een ander land. Maar jij en jouw collega's hebben er weer een feestje van gemaakt. Geniet van jouw tijd daar. xx mama