From boy to Man - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu From boy to Man - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu

From boy to Man

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

02 September 2011 | China, Xi'an

Yes, I arrive in China.. A home away from home..

Laat ik bij het begin beginnen..
Daar sta je dan met je koffer op Schiphol, klaar voor een nieuw avontuur. Na een vlucht van 9.5 uur naar Chengdu, 5 uur wachten en nog eens 1.5 uur vliegen arriveer ik veilig en wel op Xi’an Airport. Tot mijn grote verbazing en blijdschap ontmoet ik Micheal (head of concierge departement, yes), een collega die ik herken van mijn stage 2 jaar geleden. Buiten hem zijn er nog verschillende anderen werkzaam uit de tijd van mijn stage en iedereen was blij en enthousiast om me te zien.

Buiten dat zijn er nog 3 leeftijdsgenoten in de vorm van (1 mannelijke –Alex- en 2 vrouwelijke – Irene en Laura) stagiaires uit Spanje en Argentinie. Gister ontmoette ik hen tijdens het diner. Ze blijven nog tot december, dus ik kan voorlopig nog met hun optrekken, erg gezellig en zo kan ik mooi mijn spaans oefenen.
Ook de nederlandse man die in het hotel woonde in 2009 is er nog steeds, toch wel fijn om zo af en toe een woordje nederlands te kunnen praten.

Inmiddels heb ik mijn eerste (trainings-) dag er weer op zitten en kan het weekend beginnen (good start is half the work). Komende 2 weken zal ik nog langs verschillende afdelingen gaan om vervolgens volledige te kunnen meedraaien in het hotel. Want er is toch nog wel wat veranderd sinds 2 jaar geleden. Grote verbouwing; waar binnenkort een spa wordt geopend, een fitnessruimte die 5 keer groter is dan de vorige en vier verdiepingen die helemaal opnieuw ingericht zijn.

Inmiddels heb ik mijn plekje gevonden ik kamer 425; met een groot bed, flatscreen tv en een badkamer met bad incl. douche voor mezelf kon ik me gemakkelijk aanpassen. Wel een uitdaging om een jaar lang in een 5-sterren hotel te gaan wonen..

Vanavond misschien nog een klein welkomsbiertje drinken en morgen staat er al een kleine bbq gepland met de collega’s. (again, good start is half the work).

Your reporter live from Xi’an
thank you, to seen again

Bus/Bas/Ba-se…

  • 02 September 2011 - 12:41

    Brambastiaans:

    Nice ouwe. Laat de luxe je smaken.

  • 02 September 2011 - 12:47

    JudeaRovers:

    Klinkt ehhhhh.....aardig.....
    Ik hoop wel dat je een beetje kan wennen op je kamer met kingsize bed, flatscreen tv en eigen douche/bad. Béétje primitief is het wel.......:)
    GROETJES !!!

  • 02 September 2011 - 13:04

    Natascha:

    Hartstikke leuk Bas om je verhalen weer te lezen!!! Heel veel plezier en succes, xx

  • 02 September 2011 - 13:24

    Danny:

    Bas, mooi begin heb je daar in China :D. Amuseer je dit weekend en werk ze alvast. Hopelijk kun je aan de kamer wennen ;).

  • 02 September 2011 - 13:41

    Jules:

    Bestaat 1+1 ook nog? ;)
    Geniet van je tijd daar, maar dat gaat waarschijnlijk helemaal goed komen!
    xiexie

  • 02 September 2011 - 15:04

    Mama:

    Hee Bas, klinkt goed. Ik geloof dat ik januari ook zo'n kamer wil. Fijn dat michel en Jan er nog zijn. Ga je ook nog fotoos maken van de nieuwe spa en jouw kamer. temperatuur ook goed in china. Kus mama

  • 02 September 2011 - 16:36

    Jasper:

    Ha Basje!
    Mooi kerel! geniet van je nieuwe avontuur! :D Ik houd je vanuit de UAE in de gaten ;)

  • 02 September 2011 - 18:58

    Theo:

    Ni hao Bas,
    Yes, mooi bericht. Goed om te lezen dat je in een enigszins vertrouwde omgeving terug bent. De kreet "no have" is volgens mij niet van toepassing, maak er wat moois van .gr.pap

  • 02 September 2011 - 22:10

    Peggy:

    Hoi bas, zo te horen gaat dat helemaal goedkomen daar. Wat een luxe! Heerlijk toch. Succes en geniet ervan...

  • 03 September 2011 - 10:26

    Anne-Lou:

    Haha grappig dat er nog zoveel oude bekenden zijn! Zal wel even raar zijn om daar weer rond te lopen?! Veel plezier met alle Kodakmomenten-met-Chinezen-en-Japanners;) Haha geniet ervan! Kus

  • 03 September 2011 - 12:11

    Els:

    He Bas, klinkt goed allemaal!! Geniet ervan en n fijn tijd daar. Houd ons maar op de hoogte!!
    Groetjes

  • 04 September 2011 - 12:20

    Elza:

    Geniet ervan Bas!!!

  • 04 September 2011 - 14:27

    Britt:

    haha dit klinkt al helemaal top! super leuk dat die stagiaires/leeftijdsgenoten er ook zijn. Gezellig en straks ken je vloeiend Chinees EN Spaans :D enjoy! xx

  • 05 September 2011 - 16:13

    Bas:

    Bas jonge! Het klinkt inderdaad als een zeer goed begin van je tijd! Geniet er iig van en wie weet (ik hoop er stiekem nog een beetje op ;-) ) Zien we elkaar daar nog eens!

    Groet en take care he!

  • 12 September 2011 - 14:42

    Lisette Wilbers:

    klinkt zo ontzettend goed!!!!!!!
    echt gaaf. en knap! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 66788

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 01 December 2014

Werk in China

23 Februari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: