It's amazing.! - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu It's amazing.! - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu

It's amazing.!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 Februari 2009 | Nederland, Maarheeze

Hey Allemaal,

een eerste berichtje vanaf de andere kant van de wereld. De reis is goed verlopen. Na t vertrek van Frankfurt in Duitsland maandagmiddag om 17:15 ben ik dinsdagmiddag om 14:30 aangekomen in Xi'an(incl. tijdsverschil).

We werden opgehaald door het hotel, met een chauffeur die goed kan rijden en goed weet waar het gaspedaal en de rem zitten. En knipperlichten zijn optioneel hier. En waarom netjes in 3 baantjes naast elkaar rijden als er ook 6 auto's naast elkaar passen die elkaar net niet raken.

Verder vallen we(Robin en ik) hier van de ene verbazing in de anderen. We worden aangekeken alsof we een attractie zijn in en iedereen vind ons interessant. En heel veel dingen zijn totaal anders dan in nederland, dus dat is wel even wennen.

De nieuwe collega's zijn allemaal erg aardig en behulpzaam. Ze vinden het leuk dat wij vanuit nederland naar china zijn gekomen om met hun te werken, althans dat zeggen ze;).
Onze hotel kamer is prima, met 2 grote, iets wat korte bedden, een badkamer en een tv en internet uitsluiting (flee of charlge), zonder kosten dus.
Het is hier wel wennen aan de engelse taal, omdat de uitspraak anders is dan we in t westen gewent zijn.

we zijn op pad geweest voor boodschappen en proberen dadelijk nog een chinese telefoon te scoren.
Vanavond gaan we nog uiteten met de andere stagaires in Xi'an die ook op de hotelschool zitten.

Morgen om 09:00 lokale tijd beginnen we met onze intro die 2 dagen duurt. Maandag beginnen we met werken en krijg ik aantal dagen per onderdeel van de afdeling zoals receptie, concierge en andere zaken.

Vanuit Xi'an
Zaijian (too see again)
Bas (of Boas/Bos/Bass/Basl)

• 25 Februari 2009 - 02:17

Patrick:

Mooi om te horen dat je goed aangekomen bent!
    Geniet van het avontuur!!

• 25 Februari 2009 - 04:34

Anne-Lou:

Geweldig hè, om aan de andere kant van de wereld te zitten?! Ook wel heel apart en vreemd inderdaad... In ieder geval relaxt dat jullie ook in Xi'an gearriveerd zijn! Maak er iets moois van met z'n vieren! Liefs uit Shanghai

• 25 Februari 2009 - 06:29

Willeke:

Heey Baas,

super dat het allemaal goed gegaan is!! Veel plezier en succes. en tja de bedden... gewoon aanpassen, ik zeg voeten eraf halen en dan zal het wel passen

X Willie

• 25 Februari 2009 - 06:40

Mama:

Hallo Bas, Fijn dat je goed bent aangekomen. Blijft toch even spannend ook voor ons. Succes met het zoeken naar een telefoon. Houd ons maar op de hoogte. Groeten aan de andere 'hotello's'

• 25 Februari 2009 - 07:12

Kirsten:

Blijft leuk om te zien hoe iedereen hier binnenkomt, je valt van de ene verbazing in de andere. Hoop dat we snel een keer met zn allen die kant op kunnen komen, en natuurlijk zijn jullie ook hier van harte welkom.
    Dikke Shanghainese kus

• 25 Februari 2009 - 08:18

Don:

Heey Bassie!!
    Mooi dat alles goed is gegaan! Veel plezier met het ontdekken van China!
    Groeten!

• 25 Februari 2009 - 10:03

Willem:

Bas:D

Fijn dat je een goede start van je enorm toffe stage hebt gehad! Het kan nu natuurlijk alleen maar beter worden!
    Geniet ervan!

Groeten!

• 25 Februari 2009 - 10:55

Lucky Luc:

Heej Basl,
    goed om te horen dat alles super is gegaan.
    Hou je taai daar en ben benieuwd naar de stories... groeten vanuit een kou Mares
    Luc

• 25 Februari 2009 - 11:35

Broer:

Goed om te horen dat de reis goed is gegaan en dat je een relaxe omgeving hebt om in te werken straks..
    Succes!

Groet,
    Rob

• 25 Februari 2009 - 11:41

Renée:

Ha Basje!

Wat spannend allemaal! Ben blij te horen dat het goed met je gaat. Ik hoor graag snel meer over je fantastische avonturen in het verre oosten.

Liefs Renée

ps. Misschien krijg je ze wel zo ver dat ze je Boss noemen ;)

• 25 Februari 2009 - 12:18

Theo:

Hoi Bas,

Fijn dat de reis goed verlopen is. Zelfs dat was al een ervaring.

Ik heb je amazing story gelezen, leuk om te lezen.
    Zo maak je de eerste dag al van alles mee, veel nieuwe indrukken.

Fijn dat je ook de andere collega's van de Hotelschool al getroffen hebt. Dan hebben je genoeg bij te praten en te verkennen.
    Veel plezier.

Theo

• 25 Februari 2009 - 16:23

Johnny Mulder:

Eeej buurman...
    Leipe shit daar dus, mooi dat alle goed gaat
    en doe rutig aan he;)

gr. Sjoon

• 25 Februari 2009 - 21:09

Ome Theo:

vanuit Tilburg NL de hartelijke groeten en heel veel succes gewenst.

• 26 Februari 2009 - 09:06

D'n Spek:

Jowww Bassie,

Goed om te lezen man, en ik had je sms ook nog gehad!
    Carnaval was weer geweldig, maar die zal volgend jaar nog wel hetzelfde zijn;)

Veel plezier nog en Bob's your uncle (ofzoiets)