Fundament en vakantie - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu Fundament en vakantie - Reisverslag uit Xi'an, China van Bas Wilbers - WaarBenJij.nu

Fundament en vakantie

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

30 Juli 2014 | China, Xi'an

Een email uit onverwachte hoek, een benadering van een onbekende, met een interessante titel.. dus open ik het bericht en ben verrast en vereerd.
Ik geloof dat het ergens eind april was, een email over de verhalen die ik schrijf op waarbenjij.nu en of ik geïnteresseerd ben om mee te werken aan een publicatie.
Eerst dacht ik nog, huh, waarom benaderen ze mij, zo speciaal is het toch niet wat ik doe.?! Ik schrijf verhalen voor familie en vrienden en deel dat via het internet, meer is het niet.

Met een grote smile op mijn gezicht loop ik naar het kantoor van mijn afdelingshoofd en vraag hem om te email te bekijken en te overwegen of deze publicatie goedgekeurd kan worden in de naam van het bedrijf. Enkele dagen later het verlossende woord het project komt van de grond. Na een paar e-mails te hebben uitgewisseld met Nederland, komt het tot het concrete plan om een kort artikel te schrijven en dit met mede afgestudeerde van de Hoge Hotelschool Maastricht te delen via Het Fundament om zo mijn invalshoek op de Chinese cultuur te beschrijven.

(Voor diegenen die onbekend zijn met de publicatie van Het Fundament; het is een magazine door- en voor alle afstudeerde studenten van de Hoge Hotelschool Maastricht, met verhalen van oud-studenten en updates over hun professionele en persoonlijke leven).

Nu dat ik het eind resultaat zie, ben ik trots, heel trots op hetgeen dat ik bereikt heb. Het feit dat er op deze manier aandacht aan wordt besteed geeft mij nog meer motivatie om te blijven schrijven en mijn ervaringen te delen, misschien moet ik er maar iets mee gaan doen, dat schrijven..

Onderstaand een print screen versie van het origineel.

Vakantie

En jawel, het is zomer, dus voor tijd voor vakantie, zo zie veel reizigers in het hotel. De meeste opzoek naar de wereld beroemde Terracotta Legers en andere culturele bezienswaardigheden. Vanuit een andere invalshoek, helaas, een voor mij relatief onbekend fenomeen, mede door werkzaam te zijn in hotellerie is dit veelal een beperkt begrip, vakantie ;).
Dus tijd om dat te veranderen en met de verzamelde overuren de kans om het waar te maken, verzoek in gediend en goedgekeurd, groen light voor actie. Dus tickets geboekt, verblijf geregeld en ik kan niet wachten.!!!!. Daar waar mijn familie eerder dit jaar naar Xian kwam, is het nu mijn beurt om naar Nederland te gaan, JAWEL, ik kom eraan.! Mochten er live beelden beschikbaar zijn dan konden jullie mij rond te tafel zien dansen.

Het concept is simpel, vakantie; familie + vrienden = genieten. Voor de geïnteresseerde, details zijn te verkrijgen via Whatsapp en WeChat.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, blijkt misschien wel uit het feit dat ik nu al mijn koffer klaar heb gelegd om het langzaam te vullen en dit als vakantie-voor-pret mee te pakken, haha.

Tot binnenkort,
Groet,
Bas

  • 30 Juli 2014 - 07:56

    Annemien:

    Geweldig!! Van die verhalen van jou kunnen wij al jaren genieten. Fijne vakantie. Misschien kom ik je deze keer wel tegen zou ik leuk vinden. Groetjes Annemien.

  • 30 Juli 2014 - 09:12

    Bas:

    Wilbers!

    Goed om te horen dat je weer (even) naar NL komt! Mocht je nog een gaatje in je NL schema hebben dan laat ff weten! Doen we een lekker Tsingtao'tje ... of Bavaria ;)

  • 30 Juli 2014 - 17:16

    Ans:

    Hartstikke mooi gefeliciteerd . We zien je wel verschijnen.

  • 30 Juli 2014 - 18:31

    Staatshoofd:

    Mooi stukje tekst in "het Fundament" . Je kunt inderdaad trots zijn wat je tot nu bereikt hebt. Het vliegtuig staat al warm te draaien. Tot binnenkort.

  • 22 Augustus 2015 - 15:12

    Dick:

    Beste Bas,
    Je hebt t verdiend kerel! Geniet van je tijd in NL bij familie en vrienden!
    Met heel veel plezier kijk ik naar de ontwikkeling die je doorgemaakt hebt. Echt fantastisch! Zoals ik je leerde kennen tijdens je afstudeerproject-groepje, daarna als collega en vervolgens als internationaal carriere-man.
    Echt prachtig!
    Je bent n gouden vent!

    Grtn van je oud-docent Dick (niet meer werkzaam op HMSM)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1435
Totaal aantal bezoekers 66524

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 01 December 2014

Werk in China

23 Februari 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: